דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית בית באופן עצמאי מול בניית הבית על ידי קבלן עד מפתח קבלן בנייה בית פרטי 

מאת    [ 28/11/2013 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 2877 פעמים ]

מה עדיף קבלן בנייה אחד שיבצע את העבודות או לנהל בניית הבית באופן עצמאי ולנהל קבלנים לבד? כאשר בוחרים לבנות בעזרת "קבלן מפתח" נהנים מאחריות על ה"מוצר". 

אין תשובה אחת לכל אחד מתאים משהו אחר

הקבלן חייב(ע"פ התקן הישראלי) לתקן נזילות, פיצוצי צנרת, בעיות ביוב, בעיות חשמל וכד' שמתפתחות שנים לאחר מסירת הבית לדייר. במקרה בו נבחר לא להשתמש בשירותיו של קבלן, אלא לבצע את העבודה בעצמנו, הדבר יקשה עלינו מאוד לקבל את האחריות המגיעה לנו ומכיוון שקבלני המשנה יזרקו את האחריות מאחד לשני. 

לוח זמנים-בזמן הסכם ההתקשרות בין הקבלן לדייר, חותם הקבל על לו"ז מפורט. ככל שהקבלן לא יעמוד בלו"ז כך בכוחו של הדייר לא להעביר תשלומים לקבלן. הקבלן בעל הניסיון המתאים לביצוע עבודות שוטפות ומעבר חלק בין שלבי הבניה. התיאום בין הגופים המבצעים את העבודות הינו קריטי ללו"ז נכון. אדם שאינו מכיר את השלבים לעומקם ולרוחבם ימצא עצמו ממתין להגעת פרטים וכלים ואף מתזמן לא נכון את הגעת הקבלנים, דבר שגורר לאחריו קנסות מצד הקבלנים. 

http://www.idangroup.co.il/%D7%9E%D7%A8%D7%A4%D7%A1%D7%95%D7%AA-%D7%AA%D7%9C%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-2/

חשוב מאוד לו"ז הבנייה שכן לעיתים רבות איחור בבנייה יכול לגרום לילדים לפסספס את תחילת שנת הלימודים של הילדים  ובכך ליצור בעיה בתחבורה לבית הבפר החדשישן

לסיכום, לו"ז צפוף חשוב לקבלן כפי שחשוב לדייר. קבלן שואף לבצע את העבודה בזריזות בכדי לעבור לפרויקט הבא. קבלן ש"מורח" את הליך הבניה הינו קבלן שמפסיד כסף. לכן, ביצוע העבודה ע"י קבלן מפתח יביא לבניה מהירה של הבית.

ספקים וקבלנים- לקבלן מפתח מחירים סיטונאים לחומרי הבניין, כלי העבודה וקבלני המשנה. הקבלן רוכש באופן רציף וקבוע חומרים ושירותים מתחום הבניין ולכן, טבעי שעלויותיו הינן נמוכות. עניין נוסף הוא כלי העבודה, לקבלן יש בארסנל כלי עבודה רבים ויקרים שעלות רכישתם או השכרתם ע"י אדם פרטי מייקרת את עלות עבודות הבניה בצורה משמעותית. עבודה עם ספק/קבלן לא טוב יכולה להפוך את העבודה לקשה, יקרה, ארוכה ומתישה. הדרך הקלה ביותר היא להשכיר את שירותיו של קבלן מפתח המכיר את הנופשות הפעולות באזור ולא מתקשר עם הקבלנים בפעם הראשונה. הוא יודע איך להתנהל מולם, כספית ומנהלתית.

 

מחיר- זאת הזדמנות מצוינת לשבור מיתוס. אנשים רבים חושבים כי בניה באמצעות קבלן מפתח מיקרת את עלויות הבניה ב15%. 15% האלו מגלמים את הרווח הקבלני, זו היא טעות. קבלן בהחלט מרוויח מהעבודה אך הדבר אינו בא על חשבון המזמין. ראשית, לקבלן מחיר נמוך על חומרי הבניה, כלי העבודה, קבלני המשנה והעובדים. שנית, לקבלן הניסיון והמקצועיות בהורדת עלויות הבניה ובמציאת פתרונות לבעיות העולות בשטח. שלישית, לקבלן יתרון במסת העבודה. 

חסרונות קבלן: החסרון הגדול והמשמעותי ביותר הינו בחירה בקבלן "לא טוב". מכיוון שתפקיד קבלן המפתח הינו התפקיד המשמעותי ביותר בדרכנו לבית חדש, בחירה לא נכונה יכולה להביא לסיוט של ממש. חיפוש קצר באינטרנט מעלה אינסוף בלוגים וכתבות על אנשים שמתארים את בחירת קבלן המפתח הלא נכון כטעות חייהם. חשוב, חשוב, חשוב, לבחור קבלן מקצועי בעל לקוחות מרוצים. הכמיה שנוצרת בניכם קריטית מכיוון שהעבודה השוטפת דורשת קשר אינטנסיבי ורציף.

מומלץ לבצע בניית בית פרטי עם קבלן ביצוע מרכזי!

http://www.idangroup.co.il/%D7%95%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%99%D7%95%D7%A7%D7%A8%D7%94/

 

 קבלן בנייה מומלץ

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב